Att ha en bra support som e-handlare är A och O. Här handlar det om den enda platsen där du möter dina kunder och klienter. Av den anledningen måste hela systemet fungera och täcka alla de plattformar och medier du vill vara verksam inom.
I det fallet finns idag de system som fungerar i ett flertal media. Du kan klicka dig vidare här för att finna ett av dessa. Med valet av ett komplett system för företagets support ser du även komplett ut i kundens ögon. Men hur fungerar då ett komplett supportsystem?
Resultatet – Valet av rätt supportsystem
Inledningsvis ska valet av rätt supportsystem leda till en bra kommunikation mellan dig och dina kunder/klienter. Det uppnås när du når dem via de kanaler de använder. Detta samtidigt som de kan nå dig genom samma kanaler. I det fallet handlar det om allt från e-post till sociala media.
Här ska det finnas live chatt och möjligheter att kontakta via mejl. Vill du sedan har vanliga frågor och svar samt kontakt via telefon? Ja, då ska det också gå att kombinera med ett bra supportsystem. Det ska finnas möjligheter att koppla supporten till valda sociala media samt finnas ett ticket-system för olika frågor. När ditt system uppfyller det här vet du att det håller högsta kvalitet.